Friday, 7 October 2011

kejujuran

salam untuk semua..

lets talk about honesty, kejujuran,..
terutamanya dalam sesuatu hubungan..
antara kawan dengan kawan ke, dengan kawan baik, couple ke, tunang ke, ibu bape, dan yang paling teramat sangat sungguh penting adalah dalam hubungan suami isteri..
betul x??kan kan kan...


KEJUJURAN
simple but complicated..
kenape cakap camtu???

Ramai orang kate bende ni SENANG je NAK BUAT..
TAPI BAB NAK BUAT, SUSAH KAN...diulang, SUSAH kan...

tak ramai yang sanggup JUJUR 100 %..kan...ade yang setuju x??
lagilah kalau kita ada buat bende yang orang sayang kita boleh sakit hati ke , marah ke kan..
hey, xperlu la nak tipu kalau kita buat bende yang betul..ape nak takut kan??berani kerana benar dan takut kerana salah..bila dah takut, mula la MENIPU kan..
tipu sana, tipu sini, macam dalam citer TIPU KANAN, TIPU KIRI..kan kan kan..

quote from my fren,
kaum adam akan tetap menipu, walaupun sikit..pokoknye tetap akan menipu !
betul ke??????
BUT WAIT!!!!!!cop cop!!!

bukan laki je yang camtu..perempuan pun ade jugak kan...tapi , honestly, perempuan punya kebarangkalian untuk buat macam tu lagi kurang dari laki...

cube bayangkan korang kene tipu.....
ape perasaan korang??
marah?bengang?sakit ati?geram?kecewa??GERAMJI???
ade ke orang suke kene tipu???xde kan...kalu ade, mesti die penipu tu...haha....

as a conclusion, kepade semua, tak kira, lelaki ke perempuan, elakkanlah dari menipu...
learn to live a life as a man with pride..
maaf jika ade yang terasa...sape makan cili, dia la yang terasa pedas tu kan..=P
ingat selalu, orang yang  BERKATA JUJUR akan MENDAPAT 3 HAL,

  1. KEPERCAYAAN
  2. CINTA
  3. RASA HORMAT


p/s: kecuali la dengan jujur tu, akan bawa mudarat kepada anda semua, so, paham-pahamla sendiri kan..hehe
     MUDARAT JE !










5 comments: